Фізкультурне заняття

з використанням нетрадиційних видів оздоровлення

«Папір не тільки для малювання».

Підготувала і провела вихователь, Яковець. Л.М.

 

 

 

Завдання:   Розучити  комплекс загально- розвиваючих вправ з паперовими смужками. Закріпити вміння стрибати через паперові смужки не зупиняючись. Вправлятись у метанні паперової кульки у горизонтальну ціль з відстані 3 метри. Вчити дітей дбати про своє власне здоров’я, розвивати потребу у щоденній руховій діяльності, формувати фізичні якості, навички володіння основними рухами та руховими діями, підтримувати у дітей інтерес до занять фізкультурою, створювати позитивні емоції у дітей, хороший настрій.

    Інвентар: трубочки, закручені із газетного листка, листки із газети за кількістю дітей, газетні смужки, кульки з газетного паперу.

Хід заняття

     І.  Вступна частина (7-8 хвилин).

     1. Ходьба по залу в колону за ростом.

     2. Повідомлення мети, роздача смужок, які діти виготовили напередодні заняття з паперу шляхом згортання в трубочку.

     3. Ходьба на носках, руки з паперовою смужкою вгору.

     4. Ходьба на п’ятках, руки вперед.

     5. Ходьба із зупинкою за сигналом.

     6. Перекат з п’ятки на носок, стоячи на паперовій смужці.

     7. Біг на носках.

     8. Перешикування в коло, всаджування «по-турецьки». Вихователь роздає нові аркуші паперу кожній дитині, а смужки збирає.

     Виконання загальнорозвиваючих вправ з паперовими кульками.

  1. «Зроби з газети кульку»

В.п.- сидячи «по-турецьки». Діти самостійно виготовляють кульку.

2.  «Торкни кулькою ліву, праву ногу»

В.п.- сидячи, ноги випрямлені, носки витягнуті. Д: 8-10 р.

3.  «Прокоти м’яч під колінами»

В.п.- сидячи, ноги зігнуті в колінах, м’яч у руках. Д: 8 р.

4.  «Переклади м’яч з руки в руку”

В.п.- лежачи на спині, руки розведені в сторони. Не відриваючи руки від підлоги, перекласти м’яч. Д: 8 р.

5.  «Передай м’яч за спиною”

В.п.- лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах, м’яч у правій руці. Прогнути спину вперед, перекласти м’яч у ліву руку. Д: 8 р.

6.  «Підніми м’яч вище”

В.п.- лежачи на спині, м’яч затиснути ступнями, руки вздовж тулуба. Підняти ноги догори, підтримувати себе за спину знизу. Тримати м’яч рахуючи про себе до 8 . Д: 8 р.

7.  «Кинь м’яч ногами – злови руками»

В.п.- лежачи на спині, кулька затиснута ступнями. М’яч кидається ногами і ловиться руками. Д: 8 р.

ІІ. Основна частина (15-17  хвилин).

    1.  Розташування смужок під кутом, щоб їхні кінці стикались, утворюючи зигзаг.

      Ходьба перехресним кроком по зигзагу. Спосіб виконання - потоковий

2. Вихователь разом з дітьми викладає зі смужок газет «лінії» - 8 шт. через 50 см одна від одної – це місце для стрибків.

3. У другому кінці зали викладають трикутник, квадрат, прямокутник – це цілі для попадання. Поділити групу дітей на дві підгрупи, кожна отримує завдання.

Перша підгрупа – метання паперових м’ячів у ціль з відстані 3 м правою рукою. С.в. – позмінний.

Друга підгрупа – перестрибування через лінії на двох ногах без зупинки, активно допомагаючи руками. С.в. – потоковий.

Через 5 хвилин підгрупи поміняти місцями.

Гра з паперовими м’ячами «Звільни свою територію від чужих м’ячів».

Командна гра – змагання: на сигнал «Почали!»,команди кидають м’ячі за лінію на територію суперника, водночас звільняючи свою від «чужих» м’ячів. За сигналом «Кінець» припинити кидання, підрахувати кількість м’ячів на своїй території. Виграє та команда, у якої менше м’ячів.

Повторити 3 рази.

 Вправи на виправлення осанки та стопи «Подорож у поле».

 В полі влітку росте дуже багато квітів. Давайте ми з вами уявимо, що ми маленькі квіточки. Вночі всі квіти сплять, так, як і люди, закривають свої      пелюстки, а вранці відкривають їх.

1. Ранковий вітер став гратись квітами. Квіти проснулись.

В.п.- лежачи на спині, руки за голову.

-  підняти праву руку

- В.п.

- підняти ліву руку

- В.п.

2. Від вітру квіти повертаються вліво, вправо.

В.п.- лежачи на спині, руки опущені.

- повернутися в правий бік

- В.п.

- повернутися в лівий бік

3. Квіти підняли свої голівки.

В.п. – лежачи на животі, ноги зігнуті в колінах, руки вперед.

 - правою рукою достати праву стопу

 - В.п.

 - лівою рукою достати ліву стопу

4. Квіти розкриваються.

В.п. – сидячи, упор ззаду.

- підняти таз і бедро, прогнутися в спині, голову не опускати

 - В.п.

Дозування вправ – 3-4 рази.

5. З’явилися коники – стрибунці.

Стрибки на одній нозі з просуванням вперед.

ІІІ. Заключна частина.(2-3 хв.)

Ходьба по залу в середньому темпі.

Вправа на рівновагу.

Підсумок заняття.

Сценарій спортивної розваги:

«Розвага для розвитку і забави»

Підготували і провели вихователі: Гнатюк О.В., Яковець Л.М.

 

Завдання: 1. Сприяти зміцненню здоов′я, опорно-рухового апарату, формуванню правильної постави дошкільнят, розвитку фізичних якостей (швидкості, спритності, витривалості).

2. Виховувати стійкий інтерес до занять з занять фізичними вправами, позитивні, морально-вольові якості, колективізм, дружелюбність, дисциплінованість.

3. Закріпити рухові вміння і навички дітей. Закріпити знання дітей про ознаки весни, про вплив дощу та сонця на ріст рослин. Ознайомити з мешканцем лісу – мурашкою. Формувати свідоме прагнення бути дужими та здоровими.

Завдання: 1. Сприяти зміцненню здоов′я, опорно-рухового апарату, формуванню правильної постави дошкільнят, розвитку фізичних якостей (швидкості, спритності, витривалості).

2. Виховувати стійкий інтерес до занять з занять фізичними вправами, позитивні, морально-вольові якості, колективізм, дружелюбність, дисциплінованість.

3. Закріпити рухові вміння і навички дітей. Закріпити знання дітей про ознаки весни, про вплив дощу та сонця на ріст рослин. Ознайомити з мешканцем лісу – мурашкою. Формувати свідоме прагнення бути дужими та здоровими.

   Інвентар та обладнання: крейда, іграшка-мурашка, голуба тканина для річки, дошка, гімнастична стінка, макети дерев, кубики ,квітки, костюм Лисички, два відеречка, два обручі, картопля, картки із буквами  для складання слова мурашка, розрізана картинка лисички (по два комплекти), емблеми, призи для нагородження.

   Попередня робота: розучування пісеньок, віршів, прислів»їв про здоров»я.

1.Підготовча частина.

                                                                                Хід розваги:

   Діти виходять на вулицю і стають у коло.

Ведуча: Добрий день вам, друзі щирі

               Хай живеться вам у мирі,

              Не минайте нашу хату

                Бо у нас сьогодні свято.

   Ведуча: Сьогодні день такий погожий

                   На інший зовсім він не схожий

                   Сонце нас голубить промінцем.

                    Розважатись ми ідем.

 Ведуча:  Діти, погляньте як гарно стало навкруги . Адже яка пора року завітала до нас у гості? Бо ви ж у нас уважні, спостережливі. Помічаєте,що змінилося навколо вас? Як гарно стало біля нашого садочка.

 -А давайте, щоб було нам ще тепліше і веселіше намалюємо сонечко.

(Діти малюють сонечко і розказують яке воно).

      Дитина 1.Сонечко потрібне всім -

                       І дорослим і малим,

                       І рослинам і комахам

                        І звірям і різним птахам.

Дитина 2. Сонечко гаряче

                   Всіх навколо зігріло

                    Землю всю розвеселило

                      Йому радіють квіти

                       І весело співають діти.

(пісенька про сонечко).

Вихователь: - Ой, дивіться діти, сонечко пригріло і щось заворушилося у травичці. Як ви гадаєте, хто це? (мурашка)

 

                             - Так, це мурашка. А хочете дізнатися чому вона тут сидить, що з нею трапилося? Зараз ми про це дізнаємося.

   - Жила собі мурашка. Вона дуже любила мандрувати. І от одного разу вирушила вона у мандрівку. Давайте уявимо себе мурахами і помандруємо разом із нею.  

   1.Йшла вона, йшла(ходьба звичайним кроком). І знайшла паличку на дорозі, а вона така важка і велика, що мурашка аж присіла (ходьба навприсядки).

   2.Побачила метелика і тихенько підкрадається(ходьба на носочках)

   -І тут мурашка помітила, що вона дуже далеко віддалилася від мурашника і не може знайти дорогу додому. Давайте ми їй допоможемо. Вирушаємо у дорогу.

    3.На шляху виріс величезний ліс,Щоб не заблудитись давайте будемо йти один за одним , обходячи ялинки. (ходьба змійкою).

   4.Ой, дивіться на шляху річка. Треба нам її перейти, як же нам її перейти, щоб ніг не замочити? Подивіться, а ось місточок. (ходьба по дошці).

    5.Піднімемось на гору і подивимось,чи не видно мурашник. (лазіння по драбині).

   - Не побачила мурашка свою домівку, але помітила якусь гарну квіткову галявину. Давайте підійдемо і подивимось, які квіти там ростуть.

   - Але якісь наші квіти сумні, невеселі. Як ви думаєте ,чому вони засумували? Ми ж і сонечко їм сьогодні намалювали, яке їх зігріло. Але, дітки, для того щоб росли квіти, хіба лише сонечко потрібне, чи ще щось? (припущення дітей)

   -А давайте покличемо дощик.

(Діти виконують пісеньку із елементами масажу)

           Дощику, дощику іди

           Дай рослинам всім води(двічі)------(діти стають один за одним і легенько постукують пальчиками по спинці один одному.)

           Я веселий дощик

            Дощик я строкатий

           І малят й дорослих

           Зажену до хати.------(стукають один одного по плечах кулачками.)

          Дощику, дощику

          Не треба нас лякати-----------------(беремо один одного за плечі і легенько трясемо.)

           Краще разом із дітками вийди танцювати.--------------(легенько погладжуємо долоньками по спині.)

  • Поки ми з вами йшли ,шукали будиночок мурашки, то трошки притомилися . Давайте сядемо, відпочинемо.

   (З»являється Лисичка  і співає пісеньку).

Чи є в світі молодиця

Краща за мене, лисицю?

Подивіться на мій носик

І на гарний, пишний хвостик,

На рум′яне моє личко,

Правда, гарна я Лисичка?

Люблю курку, люблю гуску,

Можу з′їсти трясогузку,

Люблю рибку, люблю птичку,

Бо я гарная Лисичка!

 Лисичка: - Добрий день,шановні друзі, рада вас всіх бачити. Мені сорока-білобока на хвості принесла, що у вас сьогодні свято, цікаві змагання, але ще вона розповіла мені цікаву історію про маленького принца.

                       Казка про маленького принца.

    Жили собі король із королевою. Довго вони не мали дітей. І ось одного щасливого дня Бог послав їм малюка. Дуже щасливі вони були, що народився у них син. Тому вирішили влаштувати розкішний бал. На нього король із королевою запросили усіх своїх друзів та знайомих. Не згадали лише про злу фею. Образилася та і вирішила відімстити королю. Вона зробила так, щоб принц завжди залишався маленьким. Проходили роки,а  принц не ріс. Захвилювалися король із королевою, запросили лікарів із всього світу, але ні один із них нічим не змогли зарадити малюку.

   Втратили вже батьки надію. Та про нещастя почула добра фея і вирішила допомогти. Вона виписала рецепт, у якому було сказано, що принц повинен щодня робити зарядку.

   Після того, як хлопчик почав займатися фізичними вправами, батьки помітили, що він зростає щогодини. З того часу вони жили-поживали і добра наживали. А згодом відгуляли весілля принца.  

  • То чого вчить ця казка? Яке лікування виписала добра фея,щоб допомогти хлопчику вирости?

(діти розказують прислів»я про спорт)

1. Коли спорт полюбиш,  сильним, спритним будеш.

2.Здоров»я-найбільша цінність людини.                                                                                                                                                      3.Щоб міцним зробилось тіло - тренуватись треба вміло.

Лисичка.От і я знаю вправи, які допомагають бути здоровими.

         Комплекс ЗРВ.

  1. Руда лисичка  міцно спала,                                                                                                                                                                           Навіть пісню не співала,                                                                                                                                                                                             Та, нарешті, пробудилась
    І довкола обдивилась.
    Стала смачненько потягатись
    І чистенько умиватись.
    2.  Руки за голови ставимо сміло
    І повертаємось вправо, наліво.
    Двічі наліво, двічі направо,
    Зробимо чітко, діти, цю вправу.
    Двічі наліво, двічі направо —
    Будемо мати гарну поставу.
    3.  Раз — підняти руки вгору.
    Два — нагнутися додолу.
    Не згинайте, друзі, ноги,
    Як торкаєтесь підлоги.
    3-4 — прямо стати,
    Будем знову починати.
    1—2, 3—4 — набираємося сили.
     4. Зараз будем присідати, Щоб ногам роботу дати. Встали — сіли, встали — сіли, Хай мужніє наше тіло. Хто ж втомився присідати, може вже відпочивати.
    5. Станем струнко, руки в боки,
    Пострибаєм, як сороки,
    Як сороки-білобоки:
    Стрибу-стрибу, скоки-скоки,
    А ще так, як жабенята:
    Ква-ква-ква, ква-ква-ква,
    Щоб спочила голова.
    6. По болоту ходять чаплі,
    Такі горді і неквапні,
    Такі горді і неквапні,
    По болоту ходять чаплі,
    А по лісі — їжачок,
    В нього шубка з голочок.
    1, 2, 3, 4, 5 — зупинись відпочивать.
    Ось розминці вже кінець,
    Хто старався — молодець!
    Сьогодні ми ще позмагаємось,
    І, хто спритний та кмітливий, — дізнаємось!
    2.Основна частина.

(Діти діляться на дві команди)

Вихователь:  Команди! Для проведення змагань, кроком руш!

(Команди займають свої місця, оголошується склад журі)

Але перш ніж будемо змагатись, командам треба привітатись.

Команда «Долонька» - Команді «Листочкі» фізкульт – привіт!

Команда «Листочкі» - Команді «Долонька» фізкульт – привіт!

Лисичка: Я лисичка, я сестричка, руденька, хитренька.

                   Я придумала вам друзі ігри веселенькі.

                   Я картопельку садила, полола й сапала,

                   А збирати я не вміла – ложкою копала.

  1. Естафета «Садіння і збирання картоплі»

Діти різновікової групи, за командою, по черзі біжать до круга і кладуть «садять» картопельку. Діти старшої групи, по черзі, один за одним збирають картоплю, передаючи один – одному відерце.

Лисичка: молодці, допомогли мені картопельку зібрати, а як же я її до дому переношу. Може ж ви мені і це допоможете?

  1. Естафета «Перенеси мішки»

За командую дитина переносить на голові мішечки з «картоплею» і складає у «дворі». Дитина стає в кінець колони. Перемагає та команда, яка першою справиться із завданням.

  1. Діти різновікової групи складають розрізану картинку «лисичка», а старшої з розрізних букв складають слово «мурашка».

Лисичка: молодці нічого й казати, ото ж нехай тепер наше журі підрахує бали, а ми з вами ще й потанцюємо!

Ритмічний танець «Якщо весело живеться, роби так»

  1. Якщо весело живеться, ляскай так (двічі ляснути пальцями)

Якщо весело живеться, плескай так (плеснути двічі)

Якщо весело живеться, один одному всміхнемось,

Якщо весело живеться, плескай так (двічі плеснути в долоні).

  1. Якщо весело живеться, ляскай так (двічі ляснути пальцями)

Якщо весело живеться, тупай так (двічі притупнути лівою і правою ногою)

Якщо весело живеться, один одному всміхнемось.

Якщо весело живеться, плескай так (плеснути двічі).

  1. Якщо весело живеться, роби все…

Якщо весело живеться, один одному всміхнемось.

Одне одному всміхнемось просто так.

Лисичка: Ох і розважили, ох і розвеселили ж. Ну що ж, а зараз саме час надати слово журі.

Журі: Раз, два, три, чотири, п′ять, важко бали рахувать,

           Ці команди спритні дуже,

           А також кмітливі, й дружні.

           Як одне вперед іде, друге зразу ж дожене.

           Що ж тут нам було робити? Треба всіх нагородити!

           Всім, що бігали, змагались, та стрибали залюбки,

          - Ми вручаємо медальки!

(вручення шоколадних медальок)

Вихователь: Вітаємо команди з перемогою! Бажаємо всім міцного здоров′я!

Лисичка: А мені вже час повертатися до лісу.

Вихователь: Лисичко, почекай! Можливо ти знаєш де домівка цієї мурахи? А то ми шукали – шукали її мурашник, та так і не знайшли.

Лисичка: Авжеж, її мурашник неподалік моєї нори. Давайте я її проведу.

(Лисичка забирає мурашку та йде, а діти повертаються в садочок).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 П

 

 

 

 

 

                                                           

 

 

 

Фізкультурно - оздоровча робота.

Проведення Малих Олімпійських ігор в нашому дошкільному закладі припало до душі і дітям, і працівникам, і батькам, і гостям.