Інновації в ЗДО

Заняття з граматики

      з використанням методів М. Монтессорі

                            (метод Макіндер).

 

                                                                                                Підготувала і провела

                                                                                                 Вихователь Яковець Л.М.

 Завдання: закріпити вміння дітей визначати перший звук у слові, добирати слова із заданим звуком, читати слова із трьох літер, відгадувати літери на дотик, визначати звук, який найбільше повторюється у скоромовці ,відтворювати літери на піску, крупі, відшукувати задану літеру серед інших; виконувати вправи для підготовки руки дитини до письма.

   Розвивати фонетичний слух, мовлення, увагу, кмітливість, мислення, дрібну моторику рук. баночки із літерами, картинки овочів і  фруктів , миш, автомобільЮ качка, літерами, клаптики газет,

    Виховувати товариські відносини, інтерес до занять.

   Матеріал: лист,  скринька із замками,6 кольорових ключів , печиво, баночки із літерами, картинки овочів і  фруктів , миш, автомобіль,  качка, дуб, мак,  літерами, клаптики газет ,олівці, піднос із крупою, об»ємні літери, «сухий акваріум», хустинка.

Хід заняття.

   Психогімнастика.

          (чути стук у двері)

   -Діти, до нас сьогодні прийшла посилка ! Написано : «Від діда Грамотія із країни АБВГДЕЙКи» Давайте її відкриємо і подивимось, що тут є.

   -Ні відкрити ми її не зможемо, бо закрита вона аж на сім замків. А лист ми можемо прочитати.

    «Дорогі діти старшої групи «Ромашка», пише вам дід Грамотійі їз країни АБВГДЕЙКи. ДО мене дійшли слухи , що ви дуже допитливі діти і любите вчитись чомусь новому. Я приніс вам подарунок  у скринці.  Але скринька ця чарівна, із шістьома  замками. До кожного замка є свій ключ. Знайти ключ не складно, треба тільки відгадати, де вони лежать. Мої помічники заховали ключі у вас у групі. Відгадайте загадки, і дізнаєтесь , де шукати ключі. Прикладіть ключі до замків і скринька відкриється . Правда ,є ще один секрет, але про це ви дізнаєтесь пізніше.  Бажаю успіху!        

                                                                                                             Дід грамотій.»

    -Ну що, цікаво дізнатися , що знаходиться у скриньці? Будемо шукати ключі?

    -А ось і перша загадка, де треба шукати перший ключ.

                    Є в кімнаті портрет

                    У всьому на вас схожий.

                     Засмійтесь-і у відповідь

                      Він засміється теж. (дзеркало).

   -Отже ключ треба шукати там, де дзеркало. Ось він. А ключ то не простий, На ньому написане завдання. От про який секрет писав дід Грамотій . Виконаємо його і відкриємо перший замок.

     Завдання 1.

Гра «Заготовки на зиму»,

   Допомогти Грамотію зробити заготовки-консервації на зиму. (огірки, капуста, полуниця, кабачки і т.д.).

   -Молодці, впорались із завданням і можемо відкрити перший замок.

   -Слухайте наступну загадку, де шукатимемо ключ.

                Не кущ, а з листочками,
                не людина, а розмовляє,

                Не рубашка, а зшита . (книжка)

    Завдання 2 .

Гра «Улюблені квіти Грамотія»

    Діти відгадують загадки, перші літери слів- відгадок утворюють слово МАК.

1.Маленьке, сіреньке , хоч якого кота з місця стягне (миш).

2.Кінь залізний, резиною підкований. (автомобіль).

3.У воді купалася, а сухою зосталася. (качка).

 

       -Молодці, впорались із завданням і можемо відкрити другий замок.

   -Слухайте наступну загадку, де шукатимемо ключ.

                 Замість справжньої дитини        

                  Є у кожної дівчини.

                  Її пестять, одягають

                  Спать у ліжечко вкладають.

                  І годують її смачно,

                  Дуже мамі вона вдячна. ( лялька).

Завдання 3 .

   Гра «Дерево біля будинка Грамотія»

   На мотузці прищіплені картинки із початкових літер яких утворюється слово ДУБ.

   -Молодці, впорались із завданням і можемо відкрити наступний замок.

  -Гарно попрацювали, можемо відпочити. А ви пам»ятаєте казкового героя , який теж шукав золотий ключик, тільки не простий, а золотий? (Буратіно).

Фізкультхвилинка «Буратіно»

   Буратіно потягнувся,
   раз –нагнувся,

   Два-нагнувся.

   Три-нагнувся.

    Руки в сторони розвів,
    ключик так і не знайшов,

   А щоб ключик той дістати,
   треба на носочки стати.

      -Слухайте наступну загадку, де шукатимемо ключ.

               (олівець)

Завдання 4 .

   Гра «Полювання на літеру» (яка найбільше повторюється у скоромовці.

Ниво наша, ниво,

Незабаром жниво.

Нам це буде свято,
нас , женців, багато!

Нажнемо пшениці

На хліб-паляниці.

        Кожній дитині дається клаптик із газети, вони обводять літеру олівцем.

   -Молодці, впорались із завданням і можемо відкрити ще один замок.

   -Слухайте наступну загадку, де шукатимемо ключ.

                    Що за диво цеглинки

                    Я в подарок отримав,

                    Що складу з них-зламаю

                    І все спочатку починаю? (будівельний матеріал).

Завдання 5 .

  Гра «Намалюй у піску» (малювати паличкою)

   -Молодці, впорались із завданням і можемо відкрити ще один замок.

   -Слухайте наступну загадку, де шукатимемо ключ.

                       Б»ють його, а він не плеч  

                     Тільки вище, вище скаче! (м»яч)

 

Завдання 6 .

     Гра «Сухий акваріум». (діти на дотик визначають, які літери сховались )

   -Молодці, впорались із завданням і можемо відкрити останній  замок.

         -Ось ми відкриємо останній замок і подивимось, що для нас приготував дід Грамотій.

    Скринька відкривається , а в ній печиво у вигляді літер.

    -Що можна робити із цим гостинцем? ( можна погратися і попити чаю з печивом.)

   -Вам сподобалось виконувати завдання діда Грамотія? Давайте йому подякуємо.

    -Яке завдання було виконувати найскладніше?

   -Які ви молодці. Тепер я бачу, що з вашою допомогою можна відкрити будь-які замки. Пигощайтесь печивом.

 

 

Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням методики раннього читання Жана – Овіда Декролі на тему:

«Хто як зимує»

Розробила та провела: вихователь Гнатюк О.В.

Заняття: розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

Тема «ХТО ЯК ЗИМУЄ»
Завдання: вчити дітей запам′ятовувати слова за методикою Жана-Овіда Декролі; продовжувати формувати вміння добирати до іменників прикметники; вправляти в умінні розрізняти голосні та приголосні звуки; спонукати дітей до конструювання невеличких слів за допомогою букв, та більших за допомогою кубиків; розширити уявлення дітей про диких тварин (білку, їжака, зайця, ведмедя); уточнити знання про свійських тварин;
розвивати зв’язне мовлення, комунікативні здібності, увагу, пам'ять; познайомити з  словом «ЯЛИНКА»,  «ЗАЄЦЬ», «БІЛКА», «ВЕДМІДЬ»; виховувати бережливе ставлення до тварин, комунікативність.
Матеріали:
малюнки із зображенням диких і свійських тварин (білки, їжака, зайця, ведмедя, корови, свині, кішки, індика, осла); кубики з буквами; картки зі словами «ЗАЄЦЬ», «БІЛКА», «ВЕДМІДЬ», «ЯЛИНКА»; муляжі, малюнки із зображенням яблук, моркви, капусти, сухої трави (сіна), горіхів, грибів, хліба, шишок, горщика з медом; картки зі словом «ялинка» та намальованими гілочками ялинки без хвої на кожну дитину, кольорові олівці.
                                                  Хід заняття
1. Психогімнастика
Добрий ранок! Добрий ранок!
Поспішайте, сонце встало!
Уже сонечко сміється,
Пісенька пташина ллється!
Вихователь. Усміхніться всі сердечно, усмішку спіймайте.
       Одне одному і всім у світі ви її подайте.
(Діти «дарують» один одному усмішку)
2. Мотивація мовленнєвої діяльності
– Діти, подивіться, хто це до нас прийшов, а що приніс нам Їжачок (на столі розкладені муляжі овочів, фруктів, сіно (суха трава), насіння, хліб, горішки, шишки). Як ви гадаєте, для кого все це? Хочете дізнатися? Тоді вирушаємо у подорож лісом.
– А яка пора року на вулиці? (Зима)
– А яка зима? (Біла, пухнаста, срібляста, колюча)
– Яка погода на вулиці взимку? (Холодна, морозна, падає сніг, дме вітер)
– То ж який одяг треба вдягати взимку? (Діти називають зимовий одяг і вдають, що одягають його)
Вихователь пропонує дітям вирушити у цікаву подорож до зимового лісу.

3. Психогімнастика «У зимовому лісі»
Вихователь. Діти, уявіть, що ми з вами перебуваємо у густому зимовому лісі. У ньому дуже темно. Раптом визирнуло сонечко.
«Доброго ранку, сонечко!» І відразу ж заблищали, заіскрились сніжинки на гілках, на соснах, засріблився гладкий стовбур старої берези. Ми ступаємо по снігу м’якими, нечутними кроками. Навколо тиша. Усі звірі сплять. І лише зрідка чутно, як зацвірінькає синичка, прошмигне якийсь птах-одинак. Тихо і спокійно навкруги.
4. Гра «Частування для тварин»
Вихователь. Дивіться, нас зустрічає перший лісовий мешканець. Відгадайте, хто це.
Вихователь показує картку зі словом
З А Є Ц Ь
Вихователь: діти, здогадуєтесь хто це? Ні? Тоді слухайте загадку.
                     Біжить у білій кожушині
Швидко, швидко по долині.
Довгі вуха, куций хвіст,
Він морквину любить їсти. (Заєць)
Діти відгадують загадку, розглядають слово заєць.

Вихователь. Так, це Зайчик біленький сидить. Знаєте, для чого йому потрібне біле хутро? Щоб у лісі ховатися від вовка й лисички, Зайчик поміняв хутро із сірого на біле, через те його не видно на білому снігу.
Чим любить живитися зайчик? (Відповіді дітей)
– А взимку в нього є якась їжа?
– Зайчикові важко, він шукає собі їжу, гризе кору на деревах, їсть гілочки. Давайте сьогодні почастуємо його. Виберіть на столі для Зайчика частування. «Я тобі морквинку дам, а ти будеш її «Ам!»
Вихователь: як буде зайчик їсти морквинку (АМ), давайте це слово викладемо із букв. А щоб зайчик не мерз давайте побудуємо йому дім.
5. Фізкультхвилинка «Дім для зайчика»
Діти разом з вихователем виконують рухи
Ми для зайчика усі
Побудуєм гарний дім.
Ось такий високий,
Ось такий широкий.
Двері, щоб вузенькі,
А поріг низенький.
(Під час подорожі вихователь пропонує брати частування для тварин зі столу та класти поруч із іграшкою)

6. Продовження гри «Частування для тварин»
Вихователь. Ідемо далі. Подивіться, хто нас зустрічає.
(Вихователь показує картку зі словом )
Б І Л К А

Вихователь: здогадались хто це? Ні? Тоді слухайте загадку.
Я живу в густому лісі,
А ласую угорі,
У сосні дупло я маю –
Тут узимку спочиваю. (Білочка)
Розгадують загадку, розглядають слово білочка.

7. Пальчикова гра «У рудої білочки»
Вихователь: давайте пограємо з білочкою.
У рудої Білочки дуже гарні діточки:
Одне, як мізинчик, сіло на ослінчик,
Друге, як грибочок, сіло на горбочок,
Третє, як мишка, ухопило книжку.
8. Продовження гри «Частування для тварин»
Вихователь. Подивіться на білочку. У неї тепле хутро. А який у неї гарний хвіст! Він допомагає білочці стрибати з гілки на гілку. Як стрибає білка? (Діти імітують рухи) А чим вона живиться? (Горішками, шишками, грибами)
– А взимку є така їжа в лісі?
– Де вона бере цю їжу? (Вона її заготовляє восени, усе складає в дупло). Давайте залишимо білочці частування.
– Подивіться, а це що там за горбок, там хтось лежить і сопе.
(Вихователь показує картку зі словом )
В Е Д М І Д Ь
Вихователь: Хто ж це такий? Ану ж бо слухаємо загадку.
Загадує загадку:
Влітку гуляє,
Взимку спочиває. (Ведмідь)
Вихователь. Тож про кого ця загадка?
– Так, це Ведмідь!
Вихователь пропонує дітям викласти із кубиків слово


А що ж ми не бачимо його в лісі? Він спить у барлозі. Ведмідь улітку й восени збирає гриби і ягоди, мед. Він багато їсть, щоб цілу зиму спати в теплім барлозі. Давайте залишимо частування для Ведмедя! Що ми йому залишимо? (Горщик з медом) Коли Ведмідь прокинеться, він дуже зрадіє.
– А зараз я пропоную вам пограти.
9. Психогімнастика «Перетворення»
Вихователь. Кругом себе обернись, у ведмедя перетворись (у білочку, у зайця, у лисицю). Діти зображують тварин.
10. Гра «Виклади слово»
Вихователь. Ось і зібрались усі звірята разом. А біля чого вони зібрались, вам треба зараз відгадати.
Відгадайте, дітвора,
Що це за красуня,
Вся зелена, мов трава
Вкрита голочками вся. (Ялинка)
Вихователь показує картинку і знайомить дітей із словом «ЯЛИНКА». Діти читають слово і викладають із кубиків.


Вихователь. Діти, лісові мешканці нам дуже вдячні за частування і за те, що ми їх зібрали біля ялинки, а нам щоб не змерзнути, час повертатися в садочок, ото ж давайте повернемось й подивимося, як же зимують свійські тварини, та спочатку доберемо картки зі словами до малюнків.
11. Гра «Добери слово» (на дошці вивішені малюнки із зображенням диких тварин, під кожним малюнком потрібно прикріпити картку зі словом)

12. Гра «А в нас у дворі»
Під час бесіди вихователь пропонує дітям роздивитися малюнки із зображенням свійських тварин, уточнює відповіді, ставить навідні запитання.
– Подивіться й назвіть, хто зображений на малюнках. Скажіть, де живуть ці тварини: у лісі чи біля людей? (Біля людей)
– Як вони називаються: свійські чи дикі? (Свійські)
– Розкажіть, хто за ними доглядає, що вони їдять. (Відповіді дітей) Давайте наших свійських тварин розселимо по будиночках. В синій будиночок заселимо тварин, назви яких починаються на приголосний звук. В червоний – назви яких починаються на голосний. (діти заселяють тварин). А щоб у наших свійських тварин також була ялинка, давайте їм допоможемо і намалюємо.
Вправа: «Домалюй ялинку» (намальовані тільки гілочки, потрібно домалювати глицю)
Вихователь. Чудово час ми провели,
Про все, що знали, розповіли.
Тварин, малята, оберігайте,
Шануйте і не ображайте!
Підсумок заняття:
– У кого в гостях ми були?
– Чому тваринам важко без їжі?
– Чим вони живляться взимку?
– А чим живляться свійські тварини?
– Хто годує свійських тварин?

Музичне заняття для дошкільнят з використанням технології музичного виховання Карла Орфа.

Підготував і провів: керівник музичний, Савчин М.В.

Тема: Подорож до країни музичних ігор.

Завдання: Розвивати вміння розрізняти та відтворювати звуки різної тривалості; розвивати уміння розрізняти звуки різної висоти; розрізняти висоту звучання музичних інструментів; розвивати відчуття динаміки; розрізняти та передавати ритмічний малюнок; розвивати слух та пам”ять; розвивати відчуття ритму, увагу;  формування уявлення про характер музики (бадьоро — спокійно).

 

Матеріали: ілюстрація “Кімната”, іграшковий телефон; комплект карток із зображенням дзвіночків різної величини;картки з трьома лінійками, кольорові кружечки (червоний, жовтий , зелений); три дзвоники різного звучання, або металофон; іграшки (ведмідь, зайчик, пташка, конячка); музичні інструменти: металофон, брязкальця, бубон, сопілка, коробочка; картки, що ілюструють зміст знайомих дітям пісень, дзига; 2 стільчики, 2 іграшки (хлопчик, дівчинка);картки “сонце”,”місяць”.

Хід заняття

І.Організаційний момент (привітання).

ІІ.Поспівка “Диби, диби... (музична сходинка).

ІІІ.Музично-дидактична гра “Пісенька телефону”:

(Музкерівник пояснює дітям, що телефон може дзвонити по-різному:-коротко “дзінь” (картка із зображенням маленького дзвоника), або протяжно (“дзі-і-нь”(картка із зображенням великого дзвоника). Музкерівник розставляє в ряд картки з дзвіночками у довільному порядку і демонструє “пісеньку”за картками по тривалості. Знімає слухавку і говорить “ало”.  Потім музкерівник змінює комбінацію “дзвіночків” і пропонує відтворити “пісеньку” комусь з дітей.

ІV.  Музично-дидактична гра “Відгадай дзвоник”:

Музкерівник дзвонить по черзі тим чи іншим дзвоником, а діти розташовують кружечки на відповідній лінії: червоний — на нижній, жовтий — на середній, зелений-на верхній. Ведучого можна вибрати з дітей.

V. Музично-дидактична гра “До мене завітали гості”:

Діти, до мене завітали гості-іграшки. Музкерівник поступово показує іграшки, діти повинні музично озвучити кожну іграшку та імітувати, як рухається .

VІ. Музично-дидактична гра “Прогулянка”:

Діти утворюють півколо. Музкерівник повідомляє, що підемо на прогулянку, а допоможуть нам музичні інструменти, брязкальця.

1.Ми з вами спускаємось по сходах ( музкерівник вдаряє брязкальце, діти повторюють ритмічний малюнок).

2.Ми вибігли на вулицю, світить сонечко, всі побігли (музкерівник вистукує ритмічний малюнок, діти повторюють).

3.Діти грають в м”яча, ударяють об землю (ритмічний малюнок).

4.Діти стрибають.Стриб, стриб! (ритмічний малюнок).

5.Раптом пішов дощ. Спочатку маленькі краплі, а потім сильна злива (ритмічний малюнок).

6.Діти злякались і побігли до садочка (ритмічний малюнок).

VІІ.Музично-дидактична гра “Наші пісні”:

Навколо дзига розміщені картки з ілюстраціями змісту пісень, музкерівник крутить дзигу зі стрілкою, яка вказує на відповідну ілюстрацію. Дитина біля якої зупинилась дзига і вказує на картку повинна назвати пісню і заспівати.

VІІІ.Музично-дидактична гра “Голосно — тихо заспіваємо”:

Музкерівник обирає ведучого. Він залишає кімнату. Діти ховають іграшку. Ведучий повинен її знайти, керуючись гучністю звучання пісні, яку співають діти. Звучання посилюється, коли ведучий приближується до місця схову іграшки і слабшає, коли віддаляється.Потім водить інша дитина. Її може обирати дитина, що знайшла іграшку.

VІV.Музично-дидактична гра “Шукай іграшку”

Команда хлопчиків навколо стільчика з (хлопчиком), дівчатка навколо (дівчинки).

1.Грає музика, діти танцюють, кожна команда в своєму колі.

2.Далі діти бігають по залу, музика зупиняється, діти стають, заплющують ічі. Міняються іграшки, діти повинні швидше стати в коло.

X.Музично-дидактична гра “Сонце і місяць”:

!.Музкерівник показує дітям картку із зображенням місяця. Пояснює, що місяць з”являється на небі ввечері.Запитує, дітей, що вони роблять в цій порі (сплять). Просить дітей під час слухання уривку колискової показати, як саме вони сплять. Музкерівник розповідає, що вранці з”являється сонечко (показує картку), люди прокидаються у гарному настрої і слухають відповідну музику — марш, танок.Діти слухають уривки творів та відповідно марширують або танцюють.

2.Музкерівник роздає дітям картки із зображенням сонця і місяця  і пропонує, послухавши уривок музичного твору, знайти відповідне зображення.