Групові батьківські збори № 2 групи " Віночок".
«Про реалізацію завдань щодо формування потреби в здобувачів освіти молодшого та середнього дошкільного віку у здоровому способі життя», вихователь, Камінська Б.П.
Поняття "здоров'я" має безліч визначень. Але найбільш значущим можна визнати визначення Всесвітньої організації охорони здоров'я : "Здоров'я - це не тільки відсутність хвороб та фізичних дефектів,а стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя". Саме тому у сучасному виховному процесі пріоритетним напрямком у виховані дітей дошкільного віку є підвищення рівня здоров'я дітей, формування навичок здорового способу життя. Першим освітнім напрямом Базового компонента дошкільної освіти України визначено "Особистість дитини", що складається з трьох частин : "Рухової компетентності ", "Здоров'язбережувальної компетентності" та "Особистісної компетентності". Кожна з цих частин має свої завдання.
Рухова компетентність включає такі освітні завдання:
• Привчати дітей стежити за охайністю одягу під час занять із фізичної культури, самостійно переодягатися. Прищеплювати гігієнічні навички.
• Сприяти дотриманню дітьми режиму дня та забезпечувати фізичний розвиток.
• Охороняти і зміцнювати здоров'я дітей засобами різних видів загартовувальних процедур , рухливих ігор, формувати правильну постанову.
• Вчити дітей вільно ходити та бігати, природно координуючи рухи рук і ніг, привчати до перемінного рухання руками в такт ходьбі , орієнтуванню у просторі; вчити оволодівати різними видами ходьби та бігу, іншими основними рухами.
• Навчати техніки виконання загально розвивальних вправ.
• Формувати вміння виконувати основні рухи, зберігаючи правильну постанову.
Освітні завдання здоров'язбережувальної компетентності:
• Формувати елементарні поняття як уникнути хвороб, травм, що є шкідливим для здоров'я.
• Давати дітям знання про користь фізичних вправ, загартовувальних процедур для збереження здоров'я.
• Ознайомлювати дітей з основними небезпечними чинниками довкілля; природними, побутовими, транспортними, які забруднюють навколишнє середовище.
• Пояснювати, що загрозу здоров'ю і життю можуть стати дрібні та гострі предмети, які діти беруть у рот.
• Вчити дітей правильно поводитися з незнайомими людьми.
• Підводити дітей до розуміння, що природа, земля – важливі чинники здоров'я.
Особистісна компетентність має такі освітні завдання:
• Формувати життєві цінності дитини, спрямовані на усвідомлення себе, людей, які її оточують, суспільного життя.
• Стимулювати прагнення до самостійності, доброзичливе ставлення до дорослих і дітей, бажання робити щось корисне не лише для себе, а й для інших.
• Формувати цілеспрямованість у різних видах діяльності.
Таким чином,застосування цих освітніх завдань сприяє формуванню здоров'язбережувальної компетенції, створеню у дітей мотивації на здоровий спосіб життя.
Практичний показ – майстер – клас від педагога " Про зміст дидактичних ігор щодо формування потреби в здобувачів освіти молодшого та середнього дошкільного віку у здоровому способі життя ", вихователь, Паньковець Н.П.
Задля формування потреби в здобувачів освіти молодшого та середнього дошкільного віку у здоровому способі життя на заняттях та під час режимних моментів, проводяться дидактичні ігри з даного напрямку. З деякими з них знайомимо вас, ці ігри можна грати з дітками і вдома.
Д/Г "НАВЧИМО ЛЯЛЬКУ ПРАВИЛЬНО МИТИ РУКИ"
Мета: закріплювати дії, що пов’язані з миттям рук; учити запам’ятовувати їх послідовність; роз’яснювати значення дій умивання, витирання; виховувати бажання утримувати руки в чистоті.
Матеріал: лялька, миска, чашка з водою, рушник, мило.
ХІД ГРИ
Вих о в а т е л ь (показуючи ляльку). Лялька Оленка гралася з піском і забруднила руки. Чи можна залишатися з такими руками? Чому ні? Що потрібно робити? Давайте навчимо Оленку мити руки.
Що нам необхідно для миття рук? (Діти називають, а вихователь
виставляє на стіл названі речі.)
Вих о в а т е л ь. У ляльки довгі рукава на сукні? Що потрібно зробити? Навіщо закочувати рукава? Чому у ляльки не милиться мило? Що необхідно зробити спочатку? Як правильно намилити руки? (Діти рухами показують.)
Руки ляльки вимиті, чистенькі, що тепер слід зробити? Чим витирають руки? Діти, лялька Оленка дякує вам за те, що ви навчили її мити руки!
Д/Г "УКЛАДЕМО ЛЯЛЬКУ СПАТИ"
Мета: закріплювати знання дітей про постільну білизну, її призначення; виховувати бажання співати колискові.
Матеріал: лялька, ліжко, матрац, простирадло, ковдра, подушка; художнє слово (колискова).
ХІД ГРИ
Лялька «плаче», адже вона «хоче спати».
Вих о в а т е л ь. Де ми її вкладемо спати? Так, у спальній кімнаті на ліжко. Діти, котик-воркотик грався, бешкетував і все з ліжка порозкидав. Покладемо ляльку на пусте ліжко? Що потрібно постелити спочатку? (Матрац) Що постелемо на матрац? (Простирадло) Що покладемо на простирадло? (Подушку) А чим ми вкриємо ляльку? (Ковдрою) Для того щоб лялька швидше заснула, давайте заспіваємо колискову.
Ой, ходила Журавочка
Та й по комишу.
А я свою дитиноньку
Та й заколишу.
А-а-а-а!
Д/Г " ТАК ЧИ НІ"
Мета: формувати у дітей бажання берегти здоров’я та здоров’я інших дітей; учити розуміти: що можна робити, а що — ні.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує пограти в гру.
Вих о в а т е л ь. Я називатиму ситуації, а ви, якщо так можна робити, то плескаєте в долоні, якщо не можна, то тупочете ногами.
Наприклад: потрібно у вушка засувати сірники, палички, ґудзики; необхідно рівно сидіти за столом; під час їжі не слід розмовляти; не умиватись щоранку; не можна брати гострих предметів до рук; не
можна стрибати з високих гірок; потрібно мити руки після повернення з прогулянки тощо.
Д/Г "ЩО ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНЕ"
Мета: закріплювати знання дітей про предмети гігієни та їх призначення; виховувати бажання дотримуватись правил гігієни.
Матеріал: торбинка з милом, рушником, зубною пастою, зубною щіткою, дзеркальцем, гребінцем, носовою хусткою, мочалкою.
ХІД ГРИ
Вихователь повідомляє, що дорогою до дитячого садка знайшла торбинку.
Вих о в а т е л ь. Вам цікаво, що в ній? Мені також. (Пропонує дітям по черзі витягнути з торбинки предмети, назвати їх та їхнє призначення.)
Це зубна щітка. Вона потрібна для того, щоб чистити зуби.
Б/З " Віночок"
Групові батьківські збори групи " Віночок"
План проведення:
1.Про реалізацію завдань виховання гуманного ставлення до природи в здобувачів освіти старшого та середнього дошкільного віку - доповідь, вихователь, Яковець Л.М.
Таким чином, виховуючи екологічні початки, діти будуть більш уважними, допитливими, емоційно - чуйними, засвоять прийоми вирощування рослин, догляду за тваринами. Хлопці накопичать багато яскравих конкретних фактів з життя природи, навчаться помічати зв'язки і відносини між ними. Все це сприяє розвитку їхнього мислення, вихованню любові і дбайливого ставлення до природи.
Хочу порадити вам вивчити з дітками основні правила поведінки в природі.2. Про зміст екологічних ігор в закладі дошкільної освіти - практичний показ – майстер – клас від педагога, вихователь, Камінська Б.П.
Екологія — це наука, що вивчає взаємовідносини організмів з навколишнім середовищем. Людська діяльність в останні роки завдає все більшої шкоди природі - це і забруднення, і надмірне нераціональне витрачання її ресурсів.На жаль, у наші дні ця проблема набула глобального характеру.Діяльність людини в природі має бути розумною: охороною і творчою. Це ставлення до природи потрібно виховувати у дітей з ранніх років. Саме з ранніх років людина починає пізнавати красу, різноманітність природи. Як мовить народна мудрість, що виховувати дитину потрібно, коли вона лежить упоперек лави, а не вздовж.
Основи характеру, життєва позиція дитини закладаються в сім'ї. І щоб пояснювати дітям, як берегти природу, щоб прищепити їм якісь природознавчі навички, дуже важливий особистий приклад батьків! Їх дбайливе, любовне, дбайливе ставлення до природи.
На сьогоднішній день існує багато екологічних проблем, які незабаром мають всі шанси стати екологічними катастрофами.
Дошкільний вік - самоцінний етап у розвитку екологічної культури особистості.
Виховувати дітей у гармонійному співіснуванні з природою, психологічній готовності оберігати природні цінності завжди та скрізь – це важливо і необхідно. А досягнути цієї мети буде набагато легше, якщо грати з дітьми .Екологічні ігри сприяють не тільки отримання знань про предмети і явища природи, але і формують навички дбайливого і неруйнівного поводження з навколишньою природою.
Граючи, діти вчаться: любити, пізнавати, берегти і множити.За допомогою дидактичних ігор можна закласти основи екологічної освіти у зрозумілій та доступній формі.
Малята на заняттях з екології в цікавій ігровій формі навчаються не тільки раціонально використовувати природні ресурси, милуватися світом навколо, а й дбайливо ставитися до всього живого.
Також дидактичні ігри з екології дозволяють реалізувати низку інших цілей, серед яких:
- ефективне отримання та закріплення природничо-наукового уявлення про природу;
- виховання чуйного ставлення до рослин та тварин;
- розвиток співчуття до живих істот.
Із загальних плюсів застосування дидактичних ігор по екології у ДНЗ можна виділити такі:
- тренування пам’яті та спостережливості;
- розвиток мови та вміння працювати в команді;
- вдосконалення емоційно-вольової сфери;
- створення стимулу прояви допитливості;
- розвиток математичного та логічного мислення;
- фізичний розвиток (у рухливих іграх).
Пропонуювам,дрогі батьки,розглянути ігри,які містять цікаві факти про життя тварин і рослин, головоломки і хитромудрі питання про природу і сприяють розвитку допитливості.Ці дидактичні ігри ми безпосередньо використовуємо на заняттях.
Дидактична гра "Сортування сміття"
Мета гри:
Вчити дітей піклуватися про наколишній світ ,думати про своє екологічне майбутнє;вчити правильно сортувати сміття за видами відходів : пластикове, паперове,органічне,металеве; пояснити дітям ,чому так важливо сортувати сміття; розвивати мислення, мовлення; виховувати екосвідомість дітей, любов до своєї рідної країни, прагнення бачити її чистою і квітучою.
Матеріал:
картки із зображеннями контейнерів , сміття з різних матеріалів.
Хід гри:
Розповідь дітям про те, що кожного дня людство засмічує планету, викидаючи гори непотребу та сміття, незабаром Земля опиниться на межі екологічної катастрофи; потрібно терміново щось робити, щоб уникнути лиха; пропоную поміркувати, що кожен з нас може зробити, щоб наше село стало чистішим; розповідь про способи переробки сміття в Україні та у світі. Треба навчитися правильно сортувати сміття в залежності від матеріалу. Сортуючи сміття, ми даємо можливість використати повторно деревину, папір, скло, пластик, метал. Діти розкладають «сміття» в різні «баки», попередньо пояснивши, що належить до небезпечних відходів.
Дидактична гра «Переліт птахів»
Мета: Впізнавати і називати зимуючих і перелітних птахів.
Закріплювати поняття «зимуючі», «перелітні».
Хід гри:
На столі розкладені предметні картинки птахів. Кожен учасник гри бере картинку і «перетворюється» в певну птицю. Дитина говорить: «Я - ворона!», «Я - горобець!», «Я - журавель!», «Я - зозуля!» і так далі. За сигналом ведучого: «Раз, два, три на своє місце лети!», діти, у яких картинки із зображенням зимуючих птахів біжать до умовного зображення (зимовий пейзаж), інші діти, у яких картинки із зображенням перелітних птахів, біжать до іншого умовного знаку (весняний пейзаж). Грати можна кілька разів, діти повинні брати різні картинки.
Дидактична гра " Допоможи кожному потрапити додому"
Мета: закріпити знання дітей про різні види тварин, їх місце проживання в природі.
Матеріал: два комплекти малюнків.
Хід гри: грає двоє дітей чи дві команди. Вони отримують картинки з зображенням тварин та їх житла. За сигналом потрібно правильно розкласти картинку тварини і навпроти неї будиночок. Хто перший правильно це зробить, той і переможець.
барліг - ведмідь; жаба - вода;
риба - акваріум; птах - гніздо;
собака - будка; білка - дупло;
шпак —шпаківня; нора —миша.
бджола - вулик
Дидактичнагра «Де сніжинки?»
Мета: Уточнити і розширити уявлення дітей про сніг. Допомогти дітям зрозуміти, чому при зміні температури сніг змінює свої властивості. Розвивати мислення інтерес до зимових явищ до неживої природи.
Матеріал: Картки із зображенням різних станів води: водоспад, річка, калюжа, лід, снігопад, хмара, дощ, пар, сніжинка, крапля, град; чотири картки із зображенням чотирьох часів року.
Хід гри:
Діти йдуть хороводом навколо розкладених по колу карток. На картках зображені різні стани води: водоспад, річка, калюжа, лід, снігопад, хмара, дощ, пар, сніжинка, крапля і т.д.
Під час руху по колу вимовляються такі слова:
Ось і настало літо.
Сонце яскравіше засвітило.
Стало спекотніше припікати,
Де сніжинку нам шукати?
З останнім словом усі зупиняються. Ті, перед ким розташовується потрібні картинки, повинні їх підняти і пояснити свій вибір. Рух продовжується зі словами:
Нарешті прийшла зима:
Зима, завірюха, холоду.
Виходьте погуляти.
Де сніжинку нам шукати?
Знову вибирають потрібні картинки і пояснюється вибір.
Ускладнення: Лежать 4 обруча із зображенням чотирьох часів року. Діти повинні рознести свої картки за обручам, пояснивши свій вибір. Деякі картки можуть відповідати декільком порами року. Висновок робиться з відповідей на питання:
- В який час року, вода в природі може перебувати в твердому стані? (Зима, рання весна, пізня осінь.)
Побажання для всіх батьків! Виховуйте у дітей почуття милосердя і співчуття, вчіть бачити і примножувати красу навколишнього світу - і це не пройде даремно: дитина навчиться дбайливо ставиться до всього і буде уважною до навколишнього середовища.
3.Про підготовку та проведення Новорічних свят - (обговорення)- батьки, вихователі. - проведено в групах.